11
de febrer
de
2023, 09:15
Actualitzat:
13
de febrer,
8:13h
Ada Colau presenta aquest dissabte al migdia la part nuclear de la llista electoral amb la qual pretén assolir un tercer mandat. I en posicions capdavanteres de la candidatura -concretament, en el número 4- hi haurà Guille López Ginés, un dels impulsors i també portaveu de la plataforma veïnal que defensa expulsar el cotxe de l'Eixample. L'activista, una de les cares conegudes de l'entitat Eixample Respira, compartirà protagonisme en la llista amb noms propis de l'actual govern municipal que repetiran en el projecte liderat per Colau, com Janet Sanz o Jordi Martí.
L'alcaldessa i aspirant a la reelecció tindrà al seu costat Guille López en l'acte d'aquest dissabte a l'auditori ONCE, on detallarà al plenari de Barcelona en Comú20 noms de candidates a les eleccions municipals. La proposta de Colau, elaborada després de nombrosos contactes amb activistes -d'acord amb el funcionament intern del partit-, haurà de ser ratificada per les bases en les pròximes setmanes. En qualsevol cas, la fotografia d'aquest dissabte sintetitzarà l'aposta de la cap de cartell dels comuns. Les fonts consultades per Nació apunten que la candidatura serà una aposta continuista, on s'hi integraran en llocs preeminents bona part dels actuals regidors -amb l'excepció confirmada de Eloi Badia i Laura Pérez-, per projectar l'obra de govern. "El missatge és l'Ada", recorden veus de la sala de màquines de la formació.
Nascut a Sant Boi de Llobregat, Guille López és graduat tècnic en Enginyeria Multimèdia per la Universitat Ramon Llull, i ha treballat en programació i noves tecnologies en empreses del sector amb seu Barcelona, Londres, Nova York i San Francisco. Com a portaveu d'Eixample Respira, ha reivindicat accions per a la millora de la qualitat de l'aire, la reducció del soroll i l'erradicació de la presència de cotxe i motos a l'Eixample. L'activista també ha impulsat Revolta Escolar, iniciativa per a la pacificació dels entorns escolars de la capital catalana.
L'alcaldessa i aspirant a la reelecció tindrà al seu costat Guille López en l'acte d'aquest dissabte a l'auditori ONCE, on detallarà al plenari de Barcelona en Comú20 noms de candidates a les eleccions municipals. La proposta de Colau, elaborada després de nombrosos contactes amb activistes -d'acord amb el funcionament intern del partit-, haurà de ser ratificada per les bases en les pròximes setmanes. En qualsevol cas, la fotografia d'aquest dissabte sintetitzarà l'aposta de la cap de cartell dels comuns. Les fonts consultades per Nació apunten que la candidatura serà una aposta continuista, on s'hi integraran en llocs preeminents bona part dels actuals regidors -amb l'excepció confirmada de Eloi Badia i Laura Pérez-, per projectar l'obra de govern. "El missatge és l'Ada", recorden veus de la sala de màquines de la formació.
Nascut a Sant Boi de Llobregat, Guille López és graduat tècnic en Enginyeria Multimèdia per la Universitat Ramon Llull, i ha treballat en programació i noves tecnologies en empreses del sector amb seu Barcelona, Londres, Nova York i San Francisco. Com a portaveu d'Eixample Respira, ha reivindicat accions per a la millora de la qualitat de l'aire, la reducció del soroll i l'erradicació de la presència de cotxe i motos a l'Eixample. L'activista també ha impulsat Revolta Escolar, iniciativa per a la pacificació dels entorns escolars de la capital catalana.
Fins ara, Guille López no havia tingut cap problema per sercontundent amb l’obra de govern de Colau. Actiu a les xarxes i amb un perfil tècnic, s’ha fet un fart de ressaltar els incompliments dels projectes de l’Ajuntament pel que fa als objectius de reducció de la contaminació i el pas de vehicles. L’entitat que va impulsar, a més, ha insistit els darrers anys que els indicadors de diòxid de nitrogen continuen superant tant els màxims legals que marca la Unió Europea, a l'Eixample, i els de l’Organització Mundial de la Salut, a tota la ciutat. Una posició que, de ple, combatrà el model de Xavier Trias i la defensa d’una "ciutat de motos".
Convençut que el canvi de mobilitat l’han de liderar les administracions, desincentivant els vehicles de motor privats i promovent el transport públic. Històricament, ha vist poc ambiciosos tant el projecte de Superilla Barcelona com la Zona de Baixes Emissions (ZBE), si bé ha reconegut el camí iniciat pels comuns. Ara, des de la institució -si els resultats més que probables es compleixen- haurà de fer arribar aquesta urgència de canvi al consistori, ja sigui des del govern o a l’oposició.
Una de les àrees que queden pendents, i que López ha abanderat amb més insistència, és la creació d’un peatge urbà per entrar a la capital catalana. L’any passat, conjuntament amb altres entitats, el veí de l’Eixample va presentar una proposta que plantejava un cost de quatre euros al dia per circular per la Zona de Baixes Emissions (ZBE), se sigui resident o de fora de Barcelona, com a via ràpida per reduir la contaminació i promoure el transport compartit. Ara, aquest debat tornarà a ocupar un paper central a la campanya electoral.