El grup editor de Nació adquireix El món de la tele, el portal temàtic de referència en l'àmbit audiovisual

Grup Edicions de Premsa Local, l'editora liderada per Marc Basté, reforça la seva estratègia de crear comunitats verticals temàtiques

El grup editor de Nació adquireix El món de la tele
El grup editor de Nació adquireix El món de la tele
Nació
07 de juny del 2023
Actualitzat el 09 d'abril del 2024 a les 17:31h

El grup editor de Nació, Grup Edicions de Premsa Local, adquireix El món de la tele, el portal temàtic de referència en l'àmbit audiovisual. L'editora liderada per Marc Basté i propietària del grup Nació,Diari de Sabadell, Diari de Terrassa o TarragonaDigital, continua amb elmondelatele.cat la seva estratègia de creixement a través de la creació de comunitats verticals temàtiques, que va començar amb Criar.cat i que ha portat a la creació dels canals Impacte, dedicat a l'emergència climàtica, i Next, enfocat en la cultura digital.

Elmondelatele.cat, fundat pel periodista Marc Larroya el gener del 2021, s'ha consolidat com el mitjà de referència en català de l'àmbit de l'actualitat televisiva i del sector audiovisual. El seu creixement en aquests anys ha estat exponencial. L'any 2022, va aconseguir una audiència anual de 607.828 usuaris únics i un increment del +40,24% respecte al 2021. Unes dades que han seguit a l'alça durant aquest 2023. Al mes d'abril, segons dades de l'OJD, va arribar a 177.380 usuaris únics i més de mig milió de visualitzacions, gairebé tres vegades més que l'any anterior.

El portal està enfocat a la cobertura de l'actualitat televisiva, especialment en l'àmbit audiovisual català, però també les novetats en sèries i pel·lícules a les plataformes, i a les tendències de la indústria audiovisual en general. Elmondelatele.cat segueix molt estretament els mitjans de la CCMA, tant de la seva programació com dels seus professionals i de la seva gestió, i proporciona diàriament les audiències, essent un punt de trobada inevitable tant pel públic en general com pels professionals del sector. A més de Marc Larroya, el seu fundador i director, el portal compta amb col·laboradors experts en l'ecosistema audiovisual, com Toni de la Torre, Pep Prieto, Laura Fa o Nando Escribano, entre d'altres, que aporten un coneixement del sector profund i professional.

Marc Basté, conseller delegat del Grup i nou editor d'El món de la tele, explica que "és una incorporació que fa temps que perseguíem i de la qual estem especialment contents. En Marc Larroya és un professional extraordinari que en molt poc temps ha estat capaç de crear un producte editorial molt ben enfocat, referent al sector i amb cada vegada més seguidors de l'àmbit professional". Basté afegeix que "aquesta nova adquisició reforça la creació de comunitats verticals temàtiques, que, juntament amb les comunitats locals, són el pal de paller de l'estratègia del grup".

Quant a la seva incorporació al grup liderat per Basté, aquesta suposarà un salt endavant, pel que fa a la seva infraestructura i els seus continguts, tot i que de moment mantindrà el seu disseny com fins ara. D'aquesta manera, la web s'integrarà a la plataforma tecnològica del grup i amb una estructura administrativa i de negoci comuna. La part comercial també quedarà integrada a l'estructura del grup i es gestionarà des de l'equip comercial de Nació. El seu creador, Marc Larroya, també s'incorporarà a la plantilla del Grup Edicions de Premsa Local, com a responsable editorial del vertical i redactor especialista en audiovisual, que mantindrà als seus col·laboradors. 

Per a Larroya, la integració de la web al grup editor de Nació "suposa una aposta decidida per consolidar un espai fins fa poc orfe a Catalunya i que s'ha demostrat que té un públic molt fidel". "Encarem aquesta nova etapa amb molta il·lusió i amb l'objectiu de seguir ajudant a consolidar l'espai comunicatiu en català", afegeix.  

Segons Basté, "El món de la tele no només mantindrà l'autonomia sinó que es potenciarà la marca, com ja s'ha fet amb les darreres incorporacions d'edicions locals, TarragonaDigital.com i Aguaita.cat, perquè som partidaris de reforçar les marques autònomes dins del nostre ecosistema". La marca tindrà "accés als serveis digitals del grup -SEO, disseny, nous formats, audiències- que treballaran per consolidar-la i fer-la créixer en línia amb l'estratègia del grup".

Quant als continguts, la intenció del nou equip gestor implica consolidar el posicionament i el potencial de creixement en audiència generalista, molt centrat en l'ecosistema català de cine i televisió, de manera seriosa, rigorosa i digne, i també per desenvolupar nous formats i nous productes. El nou editor apunta que, "en paral·lel a l'enfocament generalista, que estarà molt centrat en un periodisme de servei, també volem desenvolupar un producte més expert, especialitzat en la indústria audiovisual catalana, que acompanyi i segueixi de prop el creixement del sector".

Arxivat a