26
d'abril
de
2021, 09:20
Actualitzat:
9:33h
La Xarxa Vives d'Universitats ha celebrat la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2021, que ha enfrontat als equips de l'IES Ramon Llull de València (representant de la Universitat de València) i de l'Escola Ginebró de Llinars del Vallès (representant de la Universitat Pompeu Fabra). Després d'un debat molt disputat, el jurat de la competició ha proclamat campió a l'equip de l'Escola Ginebró, format per Rebeca Tornini Aranovich, Pol Florencio Auladell, Judit Romero Bàguena, Maria Quadrades i Moreno, Maria Clos Mateu, Martí Alturo Requena, Alba López Pallí, Alba Estupinyà Bonemusa i Enric Matamala Safont (capità).
D’altra banda, Mariel Touzet Moncada, de l'equip de l'Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils (representant de la Universitat Rovira i Virgili) ha estat nomenada millor oradora de la competició. Els integrants de l'equip subcampió són Clara Chiner Renales, Marcos Ezpeleta Forn, Lucia Felipe Nieto, Silvia Ors Diéguez, Patricia Fernández Adrián i Enric Senabre Carbonell (capità).
Aquesta ha estat la primera edició en què la Lliga de Debat s'ha desenvolupat telepresencialment. Durant la competició han tingut lloc 180 debats al voltant del tema «És compatible el creixement global de l'economia amb el respecte al medi ambient?». També ha estat l'edició en què els equips han disputat un major nombre de debats. Més de 2.000 estudiants de 74 centres docents d'Andorra, Catalunya i el País Valencià han participat en les fases classificatòries, organitzades per 15 universitats entre els mesos de febrer i març. Els 15 equips classificats s’han enfrontat en la fase final.
Els equips han hagut de demostrar les seves habilitats comunicatives en l'entorn digital per defensar dues posicions (a favor i en contra) al voltant del tema de debat, a més de treballar competències transversals com la seguretat, el treball en equip, la documentació, l'anàlisi, la creativitat, la construcció del discurs, la planificació i la presa de decisions. El jurat, format per experts de diferents disciplines, ha valorat la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa de les intervencions i la qualitat del discurs, així com aspectes formals de l'exposició i la posada en escena, entre d'altres criteris.
La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat té per objectiu contribuir a la transferència de coneixement entre l'educació secundària i batxillerat i l'educació superior. Els docents troben en la Lliga una eina innovadora per a fomentar la capacitat crítica i el creixement personal de l’alumnat en l’àmbit del multilingüisme, a més d’un espai on intercanviar experiències amb altres professors del mateix domini lingüístic.
Organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats (i Escola Valenciana en el cas del País del Valencià), la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d'Andorra. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut d’Estudis Catalans, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de València hi col·laboren, a més de diversos ajuntaments com els de Castelló, Guadassuar, Mataró, Olot, Roses, Salt, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa i Vic.
D’altra banda, Mariel Touzet Moncada, de l'equip de l'Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils (representant de la Universitat Rovira i Virgili) ha estat nomenada millor oradora de la competició. Els integrants de l'equip subcampió són Clara Chiner Renales, Marcos Ezpeleta Forn, Lucia Felipe Nieto, Silvia Ors Diéguez, Patricia Fernández Adrián i Enric Senabre Carbonell (capità).
Aquesta ha estat la primera edició en què la Lliga de Debat s'ha desenvolupat telepresencialment. Durant la competició han tingut lloc 180 debats al voltant del tema «És compatible el creixement global de l'economia amb el respecte al medi ambient?». També ha estat l'edició en què els equips han disputat un major nombre de debats. Més de 2.000 estudiants de 74 centres docents d'Andorra, Catalunya i el País Valencià han participat en les fases classificatòries, organitzades per 15 universitats entre els mesos de febrer i març. Els 15 equips classificats s’han enfrontat en la fase final.
Els equips han hagut de demostrar les seves habilitats comunicatives en l'entorn digital per defensar dues posicions (a favor i en contra) al voltant del tema de debat, a més de treballar competències transversals com la seguretat, el treball en equip, la documentació, l'anàlisi, la creativitat, la construcció del discurs, la planificació i la presa de decisions. El jurat, format per experts de diferents disciplines, ha valorat la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa de les intervencions i la qualitat del discurs, així com aspectes formals de l'exposició i la posada en escena, entre d'altres criteris.
La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat té per objectiu contribuir a la transferència de coneixement entre l'educació secundària i batxillerat i l'educació superior. Els docents troben en la Lliga una eina innovadora per a fomentar la capacitat crítica i el creixement personal de l’alumnat en l’àmbit del multilingüisme, a més d’un espai on intercanviar experiències amb altres professors del mateix domini lingüístic.
Organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats (i Escola Valenciana en el cas del País del Valencià), la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d'Andorra. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut d’Estudis Catalans, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de València hi col·laboren, a més de diversos ajuntaments com els de Castelló, Guadassuar, Mataró, Olot, Roses, Salt, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa i Vic.