08
de maig
de
2023, 13:55
Actualitzat:
17:28h
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, s'ha desplaçat aquest dilluns fins a l'estació de Gavà, epicentre de les incidències a Rodalies que afecten tota la xarxa i s'han convertit en camp de batalla a les portes de la campanya electoral del 28-M. Aragonès, acompanyat del conseller Juli Fernàndez, ha culpat l'Estat de la situació perquè fa "dècades" que s'incompleix en matèria d'inversions, i ha constatat que les Rodalies no han estat una "prioritat política" pels governs espanyols dels últims anys, ja siguin del PP o del PSOE, actualment a la Moncloa i amb qui ERC col·labora activament al Congrés dels Diputats, com demostren tres pressupostos consecutius.
Aragonès va proposar aquest cap de setmana articular una "aliança de país" entre administracions, agents socioeconòmics i entitats de la societat civil per exigir al govern espanyol el traspàs de Rodalies i les inversions necessàries al servei. En un article publicat aquest dissabte al diari Ara, Aragonès plantejava posar en marxa aquest front comú "a partir del 29 de maig", després de les eleccions municipals: "Malgrat que no hauria de ser així, deixem passar les eleccions municipals si això ha de facilitar el consens".
La línia R2 Sud de Rodalies va registrar fins a 148 incidències durant tot el 2022. Aquesta xifra equival a pràcticament una incidència cada tres dies. Les dades han estat publicades aquest mateix dilluns a eldiario.es després de realitzar una petició de transparència a Adif. Totes aquestes incidències són considerades com a significatives o greus, fet que van provocar almenys 100 minuts de retard. No queden registrades incidències o retards menors.
La circulació de trens a l'R2 Sud no tornarà a recuperar la normalitat fins d'aquí "tres o quatre setmanes", segons va indicar el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores. La situació és complicada des de fa una setmana, encara que la Generalitat hagi col·locat diversos autobusos per donar suport al servei, a més de reprogramar els horaris. Precisament aquests horaris han tornat a provocar problemes. L'R2 Sud, una setmana després de l'inici dels problemes a la línia a partir de l'incendi d'un quadre de senyals, continua patint problemes en els horaris. Es compleixen els terminis de dos trens per hora i un tercer regional, però no es compleixen exactament els horaris establerts i no s'especifica a quina hora exacta passaran els combois. És a dir, no passen cada mitja hora.
Aragonès va proposar aquest cap de setmana articular una "aliança de país" entre administracions, agents socioeconòmics i entitats de la societat civil per exigir al govern espanyol el traspàs de Rodalies i les inversions necessàries al servei. En un article publicat aquest dissabte al diari Ara, Aragonès plantejava posar en marxa aquest front comú "a partir del 29 de maig", després de les eleccions municipals: "Malgrat que no hauria de ser així, deixem passar les eleccions municipals si això ha de facilitar el consens".
La línia R2 Sud de Rodalies va registrar fins a 148 incidències durant tot el 2022. Aquesta xifra equival a pràcticament una incidència cada tres dies. Les dades han estat publicades aquest mateix dilluns a eldiario.es després de realitzar una petició de transparència a Adif. Totes aquestes incidències són considerades com a significatives o greus, fet que van provocar almenys 100 minuts de retard. No queden registrades incidències o retards menors.
La circulació de trens a l'R2 Sud no tornarà a recuperar la normalitat fins d'aquí "tres o quatre setmanes", segons va indicar el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores. La situació és complicada des de fa una setmana, encara que la Generalitat hagi col·locat diversos autobusos per donar suport al servei, a més de reprogramar els horaris. Precisament aquests horaris han tornat a provocar problemes. L'R2 Sud, una setmana després de l'inici dels problemes a la línia a partir de l'incendi d'un quadre de senyals, continua patint problemes en els horaris. Es compleixen els terminis de dos trens per hora i un tercer regional, però no es compleixen exactament els horaris establerts i no s'especifica a quina hora exacta passaran els combois. És a dir, no passen cada mitja hora.