Més de 200 alumnes de Gironella i Puig-reig participen en tallers virtuals per prevenir la islamofòbia

Les sessions es fan gràcies al Servei de Migracions del Consell Comarcal del Berguedà, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i de la mà de SOS racisme

Redacció
04 de novembre de 2020, 11:37
Actualitzat: 11:45h
Institut de Puig-reig.
Institut de Puig-reig. | CC Berguedà
Més de 200 alumnes de Gironella i Puig-reig han treballat en sessions virtuals sobre les conseqüències que comporta la islamofòbia per a la convivència i cohesió social. L’objectiu dels tallers és sensibilitzar els joves amb el taller "Islamofòbia, trenca la convivència?" sobre aquesta o qualsevol altra manera de discriminació social i dona eines per revertir la desigualtat de drets i oportunitats.

Els tallers van dirigits als 200 alumnes de 3r i 4t d'ESO dels instituts de Puig-reig i Gironella. Van començar el dijous 22 d'octubre i finalitzaran la setmana vinent. És un taller inicialment pensat per a fer-se presencialment però, a causa de les mesures de contenció de la Covid-19, es fa de manera virtual.

El taller consta de dues parts caracteritzades pel debat i la participació. La primera part se centra en els continguts de la societat laica i pretén que els joves reflexionin entorn a les característiques de la nostra societat i la igualtat d’oportunitats de tota la comunitat. La segona part se centra en el racisme i la xenofòbia i pretén generar pensament crític als joves aprofundint sobre les causes d’aquests fenòmens. Acaba amb una cançó de rap de la cantant Raisa que obre les portes a la reflexió posterior a nivell tutorial i de grup classe.

Els tallers són possible gràcies al Servei de Migracions del Consell Comarcal del Berguedà, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i de la mà de SOS racisme.