Renfe instal·larà un servei d'atenció remota a viatgers a l'estació de Ribes de Freser

El Consell d'Administració de la companyia ha aprovat la licitació del servei per a un total de set estacions de tren catalanes

Estació de Ribes de Freser.
Estació de Ribes de Freser. | Wikipèdia
Redacció
01 de juny de 2022, 10:39
Actualitzat: 10:44h
El Consell d'Administració de Renfe ha aprovat la licitació del servei d'atenció remota de viatgers a set estacions de tren catalanes: Montblanc, Valls, Tàrrega, Cervera, Riba-Roja d’Ebre, Bell-lloc d’Urgell i Ribes de Freser. L'adjudicatària haurà de proporcionar els equips terminals ARES, la seva instal·lació, així com el centre de contacte per a l'atenció a distància dels viatgers. També haurà d'assumir el manteniment integral dels terminals (incloent-hi els costos derivats de vandalismes o mal ús de les instal·lacions). Segons Renfe, l'objecte del contracte és la prestació d'un servei personalitzat d'atenció, informació i venda remota al client. La inversió total serà de més de 13 MEUR i es durà a terme a 134 estacions de tot Espanya

Cal recordar que Renfe ha disminuït progressivament el servei presencial als viatgers de nombroses estacions, on la venda de bitllets ha anat quedant fulminada de les taquilles que anys enrere els venien amb personal a les estacions.

Un cop adjudicat el contracte d'aquesta atenció remota que oferirà ara la companyia ferroviària en punts com Ribes, tot el personal necessari per a la correcta prestació del servei, tant en el centre de contacte com a l'explotació de les terminals a les estacions, serà responsabilitat de l'empresa adjudicatària.  El termini de durada inicial del contracte serà de 5 anys, a partir de l'1 d’octubre d'enguany. No obstant això, podrà ser prorrogat a instància de Renfe per períodes successius de fins a un màxim de tres anys addicionals.

El sistema ARES es proposa com a una solució tecnològica per millorar els canals de comunicació al client, facilitant un servei d'atenció remota per mitjà d'agents físics ubicats en centre de contacte. Els 'agents ARES' apareixeran a les pantalles de les terminals i interactuaran amb els usuaris, atenent les seues necessitats d'informació, atenció i compra de bitllets. Farà falta clicar una pantalla tàctil perquè l'usuari sigui atès per un tele operador.