Set ajuntaments del Berguedà activen una campanya de promoció del comerç amb vals Rasca i Guanya per Nadal

La injecció econòmica feta pels consistoris i el Consell Comarcal del Berguedà s'enfila a 133.000 euros

18 de desembre del 2020
Actualitzat el 21 de desembre a les 11:14h
El Consell Comarcal i set ajuntaments del Berguedà injecten 133.000 euros al comerç local.
El Consell Comarcal i set ajuntaments del Berguedà injecten 133.000 euros al comerç local. | CCB
El Consell Comarcal del Berguedà i set ajuntaments injectaran 133.000 euros al comerç local amb una campanya de vals Rasca i Guanya. La campanya neix de la iniciativa de la Taula per a la Reactivació Econòmica del Berguedà, formada pels portaveus dels grups polítics comarcals i representants del teixit econòmic. Hi participen Berga, Avià, Bagà, Casserres, Cercs, Guardiola de Berguedà i Olvan.

El president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, ha explicat en roda de premsa que la campanya consisteix en el repartiment de targetes Rasca i Guanya als establiments dels municipis adherits. Tot i que el funcionament de la campanya és el mateix, les targetes de cada municipi són d'un color diferent i les premiades només es poden utilitzar en cada municipi. Vall ha destacat que "el repte de coordinar una campanya com aquesta ha estat majúscul". 

Els ajuntaments adherits han assumit el gruix de la campanya al seu municipi. Així doncs, les aportacions dels ajuntaments han estat: Berga, 50.000 euros; Bagà, 10.000 euros; Cercs, 10.000 euros; Guardiola de Berguedà, 5.000 euros; Avià, 3.000 euros; Olvan, 2.500 euros; i Casserres, 2.500 euros. 

El Consell Comarcal del Berguedà ha fet una aportació econòmica de 50.000 euros, destinada, per una banda, a la impressió i repartiment dels vals i a la promoció de la campanya i, per l'altra, al valor econòmic d'una part dels premis dels vals, repartits de forma proporcional als municipis adherits. "Treballarem, però per no quedar-nos aquí i continuar trobant iniciatives mancomunades", ha expressat Lluís Vall. 

El president del Consell Comarcal del Beguedà, Josep Lara, ha apuntat que la campanya busca combatre l'impacte econòmic de la Covid-19 impulsant el consum al comerç local i apostant per la reactivació econòmica per mantenir "l'activitat econòmica i l'ocupació" a la comarca. En la roda de premsa d'aquest divendres, també hi han participat la regidora de comerç, ocupació i promoció econòmica de l’Ajuntament de Berga, Roser Rifà, i l’alcaldessa d’Avià, Patrocini Canal.

Els clients de tots els establiments dels municipis participants rebran targetes Rasca en cada compra que facin, fins a exhaurir existències. Aleshores, els clients que obtinguin targetes premiades amb vals de 10 euros tindran temps fins al 28 de febrer de 2021 per utilitzar-les. Es poden utilitzar només al municipi que indiqui la targeta i sempre que el client faci una despesa mínima de 20 euros. Així s’aconsegueix un retorn econòmic pel comerç més important.

L'establiment es quedarà les targetes Rasca premiades que hagin utilitzat els seus clients i, aquestes, juntament amb una còpia del tiquet de venda o de la factura associat a cada venda premiada, serviran de justificació perquè se’ls aboni l’import d’aquestes targetes, una vegada finalitzi la campanya.
 

Roda de premsa a la sala de plens del consell comarcal. Foto: CCB


L’Agència de Desenvolupament del Berguedà és l’òrgan que coordina i desenvolupa la campanya. Els ajuntaments i el Consell han signat convenis de col·laboració amb l’Agència en els quals es reflecteix que aquestes entitats transfereixen aquestes aportacions a l’Agència, i aquesta és la responsable de realitzar totes les accions necessàries per dur a terme la campanya, des de buscar els proveïdors per editar, imprimir i les targetes, fins a realitzar el seguiment i pagament del valor dels vals als establiments que rebin targetes Rasca premiades.

Per aglutinar la informació de la campanya, s’ha habilitat www.adbergueda.cat/rasca-i-guanya en el qual apareix tota la informació del funcionament de la campanya, quins són els establiments inscrits de cada municipi i un espai perquè els establiments d’aquests municipis es puguin registrar.

Gironella i Puig-reig han optat per una campanya pròpia

Gironella i Puig-reig no fan Rasca i Guanya perquè van optar per fórmules pròpies per la campanya de Nadal. Han fet arribar vals de compra a les seves respectives famílies perquè ho gastin al poble. Hi han destinat 50.000 i 53.000 euros, respectivament.