05
de juny
de
2023, 11:37
Actualitzat:
12:11h
Un total de sis escoles lleidatanes han quedat finalistes del concurs de geolocalització "mSchools Student Awards – Mobile History Map 2022-2023". El certamen escolar l'impulsa el Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA, amb l’objectiu d’ajudar a alumnes i docents a integrar les tecnologies mòbils a l’aula, el qual permet obrir noves vies d’ensenyament i aprenentatge que milloren el rendiment i l’ocupabilitat.
Els centres concursants han hagut de presentar projectes de geolocalització i han estat seleccionats entre totes les escoles participants. L'escola Els Planells d'Artesa de Segre ha estat seleccionada pel projecte de localització virtual d'una desena de municipis agregats a Artesa de Segre, que en té 21. El centre escolar participa en la categoria de Primària i ha posat en valor històries d'aquestes viles a través de textos, vídeos i un joc de pistes.
En aquesta mateixa categoria han estat triats també els projectes de dues escoles de Mollerussa: el col·legi Mestre Ignasi Peraire presenta la localització d'emprenedores de Ponent, amb la intenció de conèixer l'evolució de cadascuna d'elles en els seus projectes personals i analitzar les dificultats amb què s'han trobat. Per la seva banda, l'escola Pompeu Fabra aspira al primer guardó amb el programa de localització de l'art urbà de la capital del Pla d'Urgell. La idea dels estudiants del centre ha estat dibuixar un recorregut transdisciplinar que planteja l'art urbà com a eix d'articulació i desenvolupament de diferents sabers i coneixements.
En la categoria de Secundària, l'institut Castell dels Templers de Lleida ha treballat en un projecte d'informació dels carrers de la ciutat amb nom d'escriptores contemporànies, feministes i activistes polítiques i culturals. En una línia similar els estudiants de l'institut Torre Vicenç, que han plantejat el projecte de de recull dels carrers del barri de Balàfia que estan anomenats amb noms de dones que van inspirar en la seva època.
Finalment, en categoria ampliada, el CFA de la Vall d'Aran ha creat la idea d'una localització de rutes de senderisme per a fer salut i descobrir el paisatge de la vall.
Tots els centres finalistes hauran de defensar el seu projecte aquest dissabte en el marc de la jornada mSchools Student Awards. Com a premi, cadascun dels centres amb projectes guanyadors podrà escollir entre un dron amb càmera 4k o una tauleta d’altes prestacions per l’edició de vídeo.
Els centres concursants han hagut de presentar projectes de geolocalització i han estat seleccionats entre totes les escoles participants. L'escola Els Planells d'Artesa de Segre ha estat seleccionada pel projecte de localització virtual d'una desena de municipis agregats a Artesa de Segre, que en té 21. El centre escolar participa en la categoria de Primària i ha posat en valor històries d'aquestes viles a través de textos, vídeos i un joc de pistes.
En aquesta mateixa categoria han estat triats també els projectes de dues escoles de Mollerussa: el col·legi Mestre Ignasi Peraire presenta la localització d'emprenedores de Ponent, amb la intenció de conèixer l'evolució de cadascuna d'elles en els seus projectes personals i analitzar les dificultats amb què s'han trobat. Per la seva banda, l'escola Pompeu Fabra aspira al primer guardó amb el programa de localització de l'art urbà de la capital del Pla d'Urgell. La idea dels estudiants del centre ha estat dibuixar un recorregut transdisciplinar que planteja l'art urbà com a eix d'articulació i desenvolupament de diferents sabers i coneixements.
En la categoria de Secundària, l'institut Castell dels Templers de Lleida ha treballat en un projecte d'informació dels carrers de la ciutat amb nom d'escriptores contemporànies, feministes i activistes polítiques i culturals. En una línia similar els estudiants de l'institut Torre Vicenç, que han plantejat el projecte de de recull dels carrers del barri de Balàfia que estan anomenats amb noms de dones que van inspirar en la seva època.
Finalment, en categoria ampliada, el CFA de la Vall d'Aran ha creat la idea d'una localització de rutes de senderisme per a fer salut i descobrir el paisatge de la vall.
Tots els centres finalistes hauran de defensar el seu projecte aquest dissabte en el marc de la jornada mSchools Student Awards. Com a premi, cadascun dels centres amb projectes guanyadors podrà escollir entre un dron amb càmera 4k o una tauleta d’altes prestacions per l’edició de vídeo.